tanhapoulad

tanhapoulad

tanhapoulad

tanhapoulad

تور ایروان

به ایروان خوش آمدید

تور ایروان : شهر ایروان بزرگترین شهر و پایتخت کشور ارمنستان می باشد.این شهر بزرگ دارای جاذبه های گردشگری فراوان و همچنین بهترین و مجلل ترین هتل ها همچون هتل گرند ایروان برای اقامت توریست ها و گردشگران می باشد. یکی از مهمترین ویژگی های این شهر قرار گرفتن آن در کنار رود هرازدان می باشد که زیبایی های این شهر را دوچندان می کند.

شهر ایروان ارمنستان مرکز انجام فعالیت های اداری و فرهنگی و اقتصادی کشور ارمنستان می باشد.

معمولا توریست ها و گردشگرانی که تور ارمنستان را برای مسافرت به این کشور برمی گزینند در شهر ایروان اقامت می کنند.

.

تور ایروان

آب و هوای ایروان

اگر بخواهیم که به طور کلی آب و هوای کشور ارمنستان را مورد برسی قرار دهیم گفته می شود که آب و هوای این کشور در مناطق قاره ای تابستان های بسیار گرم و خشک و آفتابی دارد و زمستان های آن بسیار سرد و با بارش شدید برف همراه است این حالت زیاد طول نمی کشد.

آب و هوای ایروان و فصلی که در آن به این شهر مسافرت می کنید می تواند در قیمت تور ایروان موثر باشد.

آب و هوای ارمنستان در ارتفاعات مختلف تفاوت دارد.

ایروان در ماه های می و ژوئن و سپتامبر و اکتبر دارای آب و هوایی مطلوب و مناسب برای سفر می باشد.گرمترین ماه در شهر ایروان اوت و دل انگیز ترین آب و هوا را برای مسافرت ماه ژوئن دارا می باشد.

بهترین زمان برای مسافرت به ارمنستان

فصل پاییز و بهار بهترین زمانی هستند که شما می توانید به ارمنستان مسافرت کنید و این کشور را در نهایت زیبایی و سرسبزی و رودخانه های پر آب مشاهده کنید.در ارتفاعات اقوت گزینید و از خوش طعم ترین میوه های پاییزی تناول کنید.

جاذبه های گردشگری و دیدنی های ایروان

ایروان

ایرواندر کل شهر ایروان به چند قسمت تقسیم می شود.

بیشترین جاذبه های گردشگری موجود در شهر ایروان در قسمت مرکزی این شهر واقع شده اند و همین امر موجب شده است که بیشتر گردشگران در ناحیه ی مرکزی این شهر اقامت داشته باشند. جاذبه های ایروان از باغ وحش گرفته تا بناهای تاریخی برای تمام مردم جهان شناخته شده هستند .

دژابونی

این دژ یکی از بناهای تاریخی شهر ایروان است و قدمت آن مربوط به 3000 سال پیش می باشد.موقعیت مکانی این دژ در ارتفاع 1017 متری از سطح شهر ایروان می باشد و مربوط به دوره ی پادشاهی آرگیشتی یکم است.

ورسیناژ ایروان : بازاری است در ایروان که گردشگران فراوانی را به خو جلب می کند . انواع سوغاتی ها را می توان در این بازار تهیه نمود .

میدان جمهوری

یکی از زیباترین شاهکارهای معمار ارمنی به نام تامانیان است که با نشعت گرفتن از معماری سبک شوروی ساخته شده است.اگر به ایروان مسافرت کردید هرگز بازدید از این میدان را از دست ندهید.

همچنین شما می توانید در این میدان وزارت امور خارجه و گالری هنر  و سایر بناهای تاریخی دیگر به خصوص هتل ماریوت را مشاهده نمایید.

خیابان شمالی

این خیابا متصل کننده ی میدان جمهوری و خانه ی اپرا می باشد.این خیابان پس از اتمام جنگ جهانی دوم ساخته شد و مراکز خرید ایروان نیز در این خیابان قرار دارند. خیابان های ایروان را میتوان خیابان های هنر ایروان نامید چراکه پر از نقاشی های خیابانی  است .

خیابان آبوویان

در این خیابان نیز بناهای تاریخی فراوانی وجود دارند که اکثریت این بناها به دوره ی لابل اپوک تعلق دارند اما متاستفانه به دلیل بی توجهی به این بنا ها به مرور زمانی از بین رفته و فرسووده شده اند.

خانه ی اپرا

خانه ی اپرا از مشهورترین جاذبه های گردشگری ایروان محسوب می شود که دو ورودی دارد.ورودی اول از ناحیه ی میدان آزادی می باشد که در نهایت به تالار اپرا و باله می رسد و ورودی دوم مربوط به تالار کنسرت خاچاطوریان می باشد.

اپرا ایروان

اپرا ایروانآبشار,پارک و مجسمه و موزه ی هنر کافسچیان

این پارک شامل یک فضای سبز و کوچک است که از نظر موقعیت مکانی در ناحیه ی شمالی خانه ی اپرا قرار گرفته است. یکی از  معروفترین پارک های ایروان مجسمه های افراد مشهوری مانند بوترو در این پارک نصب شده است.در این پارک آبشارهای بسیار زیبا و هواره های بلند و مجسمه هایی از جنس گل و کیاه وجود دارد که همگان می توانند از آن دیدن کنند.

مسجد کبود

این مسجد در قرن هجدهم در شهر ایروان بنا گردیده است و متعلق به پیروان شیعه می باشد.این بنا از جمله بناهای محدودی است که مربوط به مسلمانان می باشد و تا کنون به خصوص در دوره ی سکولاریسم برجای مانده است.

تور بالی

تور مشهد

تور گرجستان

تور کیش